A Heves megyei településen augusztus közepén tanulás-módszertani műhelyt tartottak az Eötvös József Pedagógiai Szolgáltató Központ 8 szakemberének.
A résztvevők egyetértettek abban, hogy a megváltozott világ nagy kihívások elé állítja a pedagógusokat, s ezekre sürgős választ kell találni. A képzéssel ebben próbáltak segítséget nyújtani számukra.
A következő témákat érintették:
• „digitális bennszülöttek”, megváltozott pedagógus szerep, új kihívások a munkahelyen
• digitális világ-tanárok és az IKT, gamifikáció (játékszerűvé tétel)
• 21. századi kompetenciák: együttműködés, önállóság, kreativitás, problémamegoldás
• a mérés, a tanulói megismerés fontossága, egyéni tanulási útvonalak
• értékelés másképp
• differenciálás, belső motiváció
Az EJPSZK fejlesztései (kognitív játék, interaktív elektronikus tananyagok, fejlesztő e-biblioterápia) nagy segítséget jelenthetnek a pedagógusoknak a „Z” generáció megjelenésével sürgetővé vált változtatások elindításához.
Egyetlen képző sem érkezett „üres kézzel” a műhelymunkára, így lehetőség volt a tréneri ötlettár bővítésére is. A TÁMOP 3.3.13 keretében működő kutatási csoport a fenntartási időszakban továbbfejlesztette az e-biblioterápia módszertanát, a törekvéseiket összegző disszeminációs filmet (https://www.youtube.com/watch?v=AlnGUIMPBrw) pedig bemutatták a konzultáción.
Augusztusban a 6 akkreditált (3 tanulás-módszertani, 2 konfliktuskezelési, 1 fejlesztő e-biblioterápiás), egyenként 30 órás képzésre összesen 113 pedagógus jelentkezett. Az oktatás nagy részét az Innovációs Oktatási és Közösségi Központokban, illetve velük együttműködve valósítják meg.